Page 23 - 7H ENOTITA - FILOLOGIKO SERRES
P. 23
Φύσει μὲν οὖν ἡ ὁρμὴ ἐν πᾶσιν ἐπὶ τὴν τοιαύτην κοινωνίαν [: την πόλιν]·
(μετάφραση Σ. Αργυρίου) Εκ φύσεως λοιπόν υπάρχει η προδιάθεση και επιθυμία σε όλους τους ανθρώπους
για μια τέτοιου είδους κοινωνία, δηλ για την κοινωνία πόλη-κράτος.
(μετάφραση Β. Μοσκόβης) Φυσική, επομένως, είναι η ορμή που σπρώχνει όλους τους ανθρώπους σ’ αυτή την
κοινωνία.
(μετάφραση Π. Λεκατσάς) Αφ’ ενός λοιπόν φύσει υπάρχει εις τον άνθρωπον η προς την τοιαύτην κοινωνίαν
ενόρμησις,
ὁ δὲ πρῶτος συστήσας μεγίστων ἀγαθῶν αἴτιος.
Και όποιος πρώτος την οργάνωσε είναι υπαίτιος των πιο μεγάλων αγαθών.
Κι εκείνος που τη σύστησε πρώτος έγινε αιτία των μεγαλυτέρων αγαθών.
αφ’ έτερου δε μεγίστων αγαθών αίτιος κατέστη ο πρώτος συστήσας ταύτην.
Ὥσπερ γὰρ καὶ τελεωθεὶς βέλτιστον τῶν ζῴων ἄνθρωπός ἐστιν, οὕτω καὶ χωρισθεὶς νόμου καὶ δίκης
χείριστον πάντων.
Γιατί όπως και ο άνθρωπος όταν φτάσει στην τελειότητα είναι το καλύτερο ποιοτικά από τα έμβια όντα,
έτσι και, αν δεν συμμετέχει στον νόμο και τη δικαιοσύνη, είναι το χειρότερο από όλα τα ζώα.
Γιατί, αν ο άνθρωπος είναι το ανώτερο από τα όντα, όταν φθάσει στην τελειότητά του, έτσι κι όταν διακόπτει
κάθε σχέση με το νόμο και τη δικαιοσύνη, γίνεται το χειρότερο απ’ όλα.
διότι ο άνθρωπος, ως ακριβώς είναι το υπεροχότερον των ζώων εάν τελειοποιηθεί, ούτω και εάν αποχωρισθεί
«νόμου» και «δίκης» αποβαίνει το χείριστον όλων.
Χαλεπωτάτη γὰρ ἀδικία ἔχουσα ὅπλα·
Γιατί η πιο καταστρεπτική αδικία είναι όποια έχει όπλα.
Γιατί η αδικία είναι ανυπόφορη όταν διαθέτει όπλα,
Τούτο δε διότι κατ’ εξοχήν φοβερά είναι η έχουσα όπλα αδικία,
«ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ» φροντιστήριο -23- Εθνικής Αντίστασης 20, Σέρρες. Τηλ. 23210 66260