Page 20 - 7H ENOTITA - FILOLOGIKO SERRES
P. 20

(μετάφραση Σ. Αργυρίου)                                                        Αρχαίο κείμενο                                           (μετάφραση Β. Μοσκόβης)                                   (μετάφραση Π. Λεκατσάς)

                    Εκ φύσεως λοιπόν υπάρχει  Φύσει μὲν οὖν                                                                Φυσική, επομένως,                                      Αφ’ ενός λοιπόν φύσει

                    η προδιάθεση και επιθυμία ἡ ὁρμὴ                                                                       είναι η ορμή                                           υπάρχει


                     σε όλους τους ανθρώπους  ἐν πᾶσιν                                                                     που σπρώχνει                                           εις τον άνθρωπον

                             για μια τέτοιου είδους  ἐπὶ τὴν τοιαύτην                                                      όλους                                                  η προς την τοιαύτην

                             κοινωνία, δηλ για την  κοινωνίαν [: την                                                       τους ανθρώπους                                         κοινωνίαν


                        κοινωνία:  πόλη-κράτος.  πόλιν]·                                                                   σ’ αυτή την κοινωνία.                                  ενόρμησις,




                           Και όποιος πρώτος την  ὁ δὲ πρῶτος συστήσας  Κι εκείνος που τη σύστησε  αφ’ έτερου δε μεγίστων

               οργάνωσε είναι υπαίτιος των  μεγίστων ἀγαθῶν                                                                πρώτος έγινε αιτία                                     αγαθών αίτιος κατέστη


                              πιο μεγάλων αγαθών.  αἴτιος.                                                                 των μεγαλυτέρων αγαθών.   ο πρώτος συστήσας ταύτην.



                                                  Γιατί όπως  Ὥσπερ γὰρ                                                    Γιατί,                                                 διότι


                                         και ο άνθρωπος  καὶ ἄνθρωπός                                                      αν ο άνθρωπος                                          ο άνθρωπος,

               όταν φτάσει στην τελειότητα  τελεωθεὶς                                                                      είναι το ανώτερο                                       ως ακριβώς


                                                              είναι  ἐστιν                                                 από τα όντα,                                           είναι το υπεροχότερον

                             το καλύτερο ποιοτικά  βέλτιστον                                                               όταν φθάσει                                            των ζώων


                                   από τα έμβια όντα,  τῶν ζῴων,                                                           στην τελειότητά του,                                   εάν τελειοποιηθεί,

                  έτσι και, αν δεν συμμετέχει  οὕτω καὶ χωρισθεὶς                                                          έτσι κι όταν διακόπτει                                 ούτω και εάν αποχωρισθεί


                                                   στον νόμο  νόμου                                                        κάθε σχέση με το νόμο και  «νόμου»

                                   και τη δικαιοσύνη,  καὶ δίκης                                                           τη δικαιοσύνη,                                         και «δίκης»


                                    είναι το χειρότερο  χείριστον                                                          γίνεται το χειρότερο απ’                               αποβαίνει το χείριστον

                                        από όλα τα ζώα.  πάντων.                                                           όλα.                                                   όλων.




                    Γιατί η πιο καταστρεπτική  Χαλεπωτάτη γὰρ                                                              Γιατί η αδικία είναι                                   Τούτο δε διότι κατ’ εξοχήν

                                                αδικία είναι  ἀδικία                                                       ανυπόφορη                                              φοβερά είναι


                                       όποια έχει όπλα.  ἔχουσα ὅπλα·                                                      όταν διαθέτει όπλα,                                    η έχουσα όπλα αδικία,




                          «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ»  φροντιστήριο                                                                                          -20-                                                                         Εθνικής Αντίστασης 20, Σέρρες.  Τηλ. 23210 66260
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24